måndag 14 februari 2011

Må bättre med hälsoappar


Nu kan du äta bättre, bli starkare, stressa mindre och sova djupare med hjälp av din telefon. I alla fall om du går på marknadsföringen av alla hälsoappar som finns att ladda ner till din iPhone. Här listar E24 de tio mest nedladdade hälsoapparna. 5 i topp ser du här:

1. Sleep Cycle- sömnklockan som mäter din djupsömn och får alarmet att ringa när du är som mest utvilad. Kostar 7 kr.
2. Fyllehund- får dig att dricka mindre alkohol, en hund skäller när du överstiger promillegränsen. Kostar 7 kr.
3. Hundred pushups- träningsprogrammet som gör dig starkare, efter 6 veckor ska du klara 100 armhävningar. Kostar 15 kr.
4. LCHF-menyn- receptflöden med de bästa LCHF-recepten. Kostar 15 kr.(Detta skär ju såklart i mitt dietisthjärta, när det finns så mycket bättre recept- mat- och näringsappar som tex Arla Kökets, Koka ihop, Tasteline, Livsmedel, Näringsguide. Helt gratis dessutom)
5. Stegräknare- räknar ut antal steg, kaloriförbrukning och sträcka. Kostar 7 kr. Finns även som gratisversion.

Själv testar jag Sleep Cycle just nu, återkommer med rapport. Och så måste jag slå ett slag för alla mindfulness-appar med övningar i yoga och meditation (mindapps). Vilket också finns som gratis podcasts att ladda ner via iTunes. Min favorit är Gratitude! Tacksamhetsdagbok med en liten söt buddha och dagens visdomsord :)

2 kommentarer:

Eva sa...

Tack för tips! Jag ska ladda ned Gratitude ASAP.

Magnus sa...

Jättebra att du skriver om det här Stina. Tror att vi kommer få se mer och mer och framförallt bättre och bättre hälsoappar. Även för Android.