tisdag 12 april 2011

Förkylningsdryck och lägenhetsstress


Efter en stressig period när vi säljer vår lägenhet (inte klart än, så letar du eller någon du känner efter en 2a i sjöstaden, klicka in här) har jag så klart blivit pangförkyld. Inte optimalt med visningsstädning och en liten 1,5 åring + hund att hålla reda på... Tack och lov bra timing jobbmässigt, mellan två uppdrag just nu.

Jag kurerar mig med en god förkylningsdryck som innehåller:

1 msk Honung
1/2 citron
1 bit ingefära (stor som en valnöt ungefär) - skala med potatisskalare
Kokande vatten som hälls över, rör runt.

Honung lenar halsont, c-vitamin från citronen boostar immunförsvaret liksom ingefära. God smakkombination är det också.

4 kommentarer:

Eva sa...

Vad fint ni bor, ska ni verkligen flytta? :-) lycka till.

Och förkylningsdrycken, jag brukar göra en liknande variant fast på grönt te + vitlök men den smakar INTE gott. Jag tvingar i mig i friskhetssyfte...

Eva sa...

Nu kom inte allt jag skrev med:

... Din dryck verkar mycket godare. Den ska jag testa nästa gång snuvan kommer på besök.

Stina Nordqvist sa...

Tack Eva :)

Grönt te låter gott, det måste jag testa istället för vatten. Vitlök är kanske lite av en spoiler smakmässigt (men inte immunförsvarsmässigt)

Anonym sa...

Gjorde som din plus en vitlöksklyfta... Underbart gott och känns så nyttigt och bra