fredag 10 februari 2012

Ät bra- tänk långsiktigt

...så kanske du får vara med om att bli en "future hipster", när det händer på riktigt.

Eller för att citera Cissi Wallin i Expressen idag. Hon säger så här efter att ha blivit inlagd på sjukhus med bukspottskörtelinflammation efter några månader på LCHF:

"Blir så ledsen över att jag och många med mig tänkt mer på snabb viktnedgång och quick fixes än vad en diet eventuellt gör med kroppen på sikt..."

Och bästa citatet från klippet:

"My friend Lisa shared everything she was eating. Like, who cares, it´s a fucking donut" :)

5 kommentarer:

Anna sa...

Ha ha, klockrent klipp ju!

Anonym sa...

Och bra mat enligt dig är? Ej LCHF?

Stina Nordqvist sa...

Hej anonym, i tex det här inlägget har jag skrivit om min syn på bra mat:

http://stinaslillagrona.blogspot.com/2011/01/bra-mat-ar-god-mat.html

Anonym sa...

Apropå bukspottkörtelinflammation, vilka är de vanligaste orsakerna?

Anonym sa...

Jag fick bukspottkörtelinflammation när jag åt som dietisterna rekommenderar, alltså tallriksmodell och SLV. Jag hamnade inte i tidningen :) Djävulskt ont gjorde det iallafall, jag fick morfin, båda gångerna jag hade bukspottkörtelinflammation. Jag har ätit mer eller mindre lowcarb sedan 2004, mår prima, styrketränar tungt regelbundet utan kolhydrater, det går alldeles utmärkt. Dessutom äter jag väldigt gott, alltid :)

Detta pajkastningskrig börjar bli väldigt tröttsamt, för att inte tala om förvillande för alla människor som inte av olika anledningar kan läsa och ta del av studier. Lowcarb är inte farligt, vare sig på kortsiktigt eller långsiktigt.

Att jämföra epilepsi kost, liknande Atkinsdieten med LCHF visar att man inte har koll på vad lchf är. Man äter nödvändigtvis inte mer protein på lchf än någon annan kosthållning. Dom som gör det gör det nog för att dom tycker det är gott samt mättande.

//Thomas Berglund