onsdag 18 april 2012

Tjuvlyssnat

Några kids på tunnelbanan:

- Alltså jag är typ vegan. Äter bara pasta. Älskar pasta.

- Jag med! Jag typ dör på pasta! Jag fattar inte min kompis XXXX som bara käkar LCHF, hon bara "Mmm, en hel brieost, shit vad nyttig jag är!"

-Haha, eller "Mmmm, ett helt paket smör. Behöver nog inte träna idag."

- Chocken kommer väl om en månad när hon märker att det inte funkade så bra. Men sen så verkar det ju så krångligt med, jag fattar inte vad vi ska laga om vi typ ska äta middag ihop nån gång.

- Nej precis, kan hon inte börja köra typ både lite LCHF och lite vegan?

- Ja, och lite pasta!

Kloka kids :)

Skickat från min iPhone

8 kommentarer:

Eva sa...

Hahaha, såå bra!!!

Anonym sa...

Mmm, lika insatta i vad LCHF är som många andra förståsigpåare :)

Thomas sa...

Anonym, jag tycker att de har förstått alldeles utmärkt, får ju till och med in det här med "socialt avvikande".

Spock sa...

Stina, kan du förklara för mig vilka näringsämnen dessa kloka kids får i sig på sin pasta diet?

Nu består ju inte LCHF av bara smör och brieost, men om jag fick välja mellan brie och pasta, blir det nog brie.

Anonym sa...

"Jag typ dör på pasta! " Träffsäkert!

Stina, jag ställer samma fråga som Spock.

Per B sa...

En disskution på tunnelbanan... Vetenskapen får sig ännu en hård känga från denna blogg.

Stina Nordqvist sa...

Per B, min blogg är just en blogg.Här blandar jag högt och lågt- vetenskapliga studier med tankar/funderingar, trendspaning, tidningsartiklar- jag noterar vad som händer i min omgivning och lägger på ett hälsofokus.

Om inte det passar dig kanske du helt enkelt ska sluta läsa min blogg. Om det är mer vetenskap du är ute efter, besök Pubmed, skippa bloggarna- tänk efter lite när det gäller ditt eget mediaval.

Thomas sa...

Hej då Per B! *waving good bye*