onsdag 23 januari 2013

Kontraster

Okej. Kan vi bara byta ut allt just nu? Ge mig en bungalow på stranden, färsk frukt till frukost, ett morgondopp i havet. Så här:



Vad får jag istället? Vinter, kyla, försovning, trotsigt barn, skällande hund, jobbstress och väldigt mycket vardag. För att toppa det hela: bronkit/luftrörskatarr som jag nu har dragits med i två veckor... Utsikten genom mitt fönster just nu liksom (komplett med det återspeglande lysröret):



Kul. Nej, nu är det jag som bokar en solresa och börjar planera för våren.

Jag tycker ju egentligen om att vi har fyra årstider i Sverige men alltid, i slutet av varje årstid blir jag så trött och vill ha nytt. Då längtar jag efter det som kommer. Kanske ett utmärkande drag allmänt i min personlighet. Den här rastlösheten... 

2 kommentarer:

Eva sa...

Gud så härligt att få bo i strandbungalow istället. Avskyr verkligen den här tiden på året. Och tyvärr är det ju en bit kvar av vintern även om jag liksom du önskade att den snart var slut...

Anna sa...

Oj vad jag känner igen mig/mitt liv. Längtar så efter våren...