måndag 23 mars 2015

Fruktigt recept på chiapudding


Känner mig inte helt först på bollen här men tänkte nu testa chiapudding. Hittade ett bra recept på Risentas sida där jag tänkte lägga till banan, hallon och mandlar som topping.

Chiafrön innehåller en hög halt fibrer, protein och omega 3.

Har en idé om att köra en bloggserie med alla nya hälsoprodukter som finns och som är mer lättillgängliga idag. Finns ju till exempel att köpa i vanliga mataffärer. Eller på nätet. Jag tänker på: 


Jag tänkte gå igenom hälsoeffekter, näringsvärde och smak/användningsområde för de här nya hälsoprodukterna. Bra idé? Kommer ni på fler? 

3 kommentarer:

Eva sa...

Jättebra idé!

Jag tänker även på kokos - och nyponprodukter. Samt kanske även alger och japanska produkter typ miso.

Lisa sa...

Jag vill veta mer om kokosvatten! Bluff? Och kanske även om du kunde gå igenom alla alternativ till mjölk - havre/soja/ris - vad är nyttigast/godast?

Stina Nordqvist sa...

Toppen, tack för tips!